FAQ

Retourneren

Hoe stuur ik een artikel retour?

Een bestelling is pas compleet wanneer je helemaal tevreden bent! Gracy geeft je de mogelijkheid je aankoop binnen 14 dagen na ontvangst terug te sturen. Het enige wat wij vragen is dat goederen schoon, ongedragen en voorzien van het originele label worden geretourneerd en zo mogelijk in de originele verpakking.

Hoe meld ik een retour aan?

Om gebruik te maken van het recht van retournering verzoeken wij je een e-mail te sturen naar info@gracy.nl waarin je het retour aankondigt. Je ontvangt van ons een retourlabel per e-mail waarna je het pakket bij een afgifte punt van Post.nl kunt inleveren. Indien je het retour niet aanmeldt kunnen wij de zending helaas niet in behandeling nemen.

Binnen hoeveel dagen kan ik een artikel retourneren?

Je verplicht je de producten zo snel mogelijk terug te sturen, uiterlijk binnen 14 dagen na het sturen van de e-mail. Wij verzoeken je het product zoveel als mogelijk in de originele verpakking te retourneren.

Retouradres

Gracy
Achterstraat 15
5388 TN Nistelrode

Als het retour door ons is ontvangen, krijg je onmiddellijk een bevestiging hiervan en wordt het aankoopbedrag naar je rekening teruggestort. Binnen 1-2 werkdagen zal het bedrag op je rekening staan. Mocht je de verzendkosten twee keer betaald hebben dan betalen wij deze één keer aan je terug. (Behoudens bij een gedeeltelijke retourzending)

Uitsluiting herroepingsrecht

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor kleding en/of accessoires die naar jouw specificatie gemaakt is. Voor meer informatie verwijzen wij je naar onze Algemene Voorwaarden en naar de pagina Retouren en Herroepingsrecht.

Terugbetaling

Je krijgt het volledige factuurbedrag inclusief eventuele verzendkosten terugbetaald. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar onze webwinkel zijn voor je eigen rekening. In geval van een herroeping ontvang je alle betalingen, inclusief leveringskosten voor heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 2 werkdagen nadat wij de retourzending ontvangen hebben. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee jij ons betaald hebt. Je draagt zelf de kosten voor de retourzending. Bij retournering van een gedeelte van je bestelling betalen wij de verzendkosten echter niet aan je terug want je hebt immers een of meerdere artikelen gehouden.
Wij betalen dan uitsluitend het retour gezonden artikel retour onder aftrek van de verzendkosten. De verzendkosten bedragen €7.25 voor een pakket en €4.50 voor een brievenbuspakket.

Welke verzendkosten krijg ik terugbetaald als ik mijn bestelling retour stuur?

Bij een retour betalen wij een keer de verzendkosten en een keer betaal jij ze: dus bij gratis verzending van je bestelling hebben wij de verzendkosten voor het versturen betaald en betaal jij de verzendkosten van de retourzending. Wij mailen je een retouretiket waarna je het artikel kunt afgeven bij een PostNL punt.
Na ontvangst van je bestelling betalen wij je het totaalbedrag van de factuur terug waarbij we de verzendkosten van de retourzending in mindering brengen op het totaalbedrag. Bovenstaand geldt ook voor het retourzenden van een gedeelte van je bestelling.

Verzendkosten

PostNL

Wij verzenden via PostNL.

Binnen Nederland zijn er twee opties : kan je bestelling als brievenbuspakket verzonden worden dan zijn de verzendkosten € 4,50. Als pakket zijn de verzendkosten € 7,25. Bestellingen binnen Nederland en vanaf €200 worden gratis naar je verzonden. Behoudens op maat gemaakte artikelen, hiervoor zijn wij genoodzaakt de volledige verzendkosten in rekening te brengen. Mocht je hierover vragen hebben neem dan voordat je de bestelling plaatst contact met ons op. Naar België bedragen de verzendkosten € 10,00

Levering

Gracy besteedt veel zorg aan de verzending van je bestelling. Zodra je betaling ontvangen is word je bestelling verstuurd, uiterlijk de volgende werkdag. Onze levertijd is een schatting en kan variëren. Mocht je een artikel voor een bepaalde tijd nodig hebben neem dan eerst even contact met ons op zodat wij kunnen checken of deze levertijd haalbaar is. Gracy is niet aansprakelijk voor verlies en/of schade door de vervoerder. Gracy is niet aasprakelijk voor bijkomende verzendkosten die het gevolg zijn van onjuist verstrekte informatie
( zoals bijvoorbeeld een foutief adres)

Klachten en garantie

Klachten

Helaas kan het voorkomen dat er een verkeerd item geleverd wordt. Als dit het geval is, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Je zal worden gevraagd om het verkeerde item naar ons terug te zenden. Zodra wij het geretourneerde artikel ontvangen hebben, zullen wij u het juiste item opsturen. En Gracy zal de verzendkosten voor het retourneren van het verkeerde item vergoeden.

Garantie

Gracy stelt haar collecties met de grootste zorg samen.
Je vindt bij Gracy merken die erom bekend staan van zeer goede kwaliteit te zijn. Toch kan het soms voorkomen dat er iets mankeert aan een artikel. Als een artikel dat ten tijde van de levering niet voldoet aan de eigenschappen die je op grond van de Algemene Voorwaarden mag verwachten, kan je gebruikmaken van de garantie.
Wij willen je verzoeken om bij het ontdekken van het gebrek tijdig een klacht in te dienen. Deze periode is wettelijk gezien 2 maanden.
De garantie geldt tot 6 maanden na aankoop en is enkel geldig met betalingsbewijs. Er zijn enkele kwesties welke Gracy niet in behandeling kan nemen. Tot deze categorie behoren klachten over:

  • Beschadiging van het product door een onjuist of te intensief gebruik
  • Het afgeven van stof door transpiratie
  • Defecte ritsen

Alle mankementen die hierboven niet worden omschreven, nemen wij in behandeling. Er wordt allereerst bepaald of het artikel gerepareerd kan worden.
Indien dit niet mogelijk is bieden wij een alternatieve oplossing. Voor eventuele vragen aangaande ons garantiebeleid kun je een e-mail sturen naar klantenservice@gracy.nl of bellen naar 06-4023695.

Betalingen

Hoe betaal ik mijn bestelling?

Gracy biedt een aantal veilige en vertrouwde betalingsmogelijkheden: Je betaling wordt verwerkt via het internet-kassasysteem van Buckaroo: onze payment service provider. Betalingsmogelijkheden zijn: iDeal en Paypal en Directe Bankoverschrijving (ons IBAN nummer staat rechtsboven op de factuur)

Hoe veilig is betalen bij Gracy?

Buckaroo BV is een Payment Service Provider (PSP). Buckaroo biedt de consument een veilige en handige manier om online betalingen te doen. Buckaroo Internet betaling is volledig veilig.
Betalingsgegevens zijn slechts toegankelijk voor Buckaroo, en niet voor derden. Webshops die zijn aangesloten bij Buckaroo voldoen aan strenge beveiliging criteria. De echtheidskenmerken van de betalingssystemen en procedures worden jaarlijks getest.

Waarvoor heb ik een account nodig?

Om je bestelling te behandelen hebben we enkele gegevens van je nodig zoals je leveradres, je factuuradres, je e-mailadres en je telefoonnummer. Gracy zal persoonlijke gegevens nooit aan derden verkopen en stelt gegevens enkel beschikbaar aan derden die betrokken zijn bij de uitvoering van een bestelling.
Alle informatie in jouw account kan op elk gewenst moment gewijzigd worden. Indien je jouw account volledig wenst te verwijderen, is het enkel nodig een e-mail te sturen naar klantenservice@gracy.nl waarna wij je account zullen verwijderen. Voor meer informatie verwijzen we je naar onze Algemene Voorwaarden.

Kan ik een order annuleren?

Een order kan, zonder verdere opgaaf van reden, binnen 24 uur geannuleerd worden. De annulering dient te worden gedaan per e-mail: klantenservice@gracy.nl. Zodra een order eenmaal verstuurd is kan deze helaas niet meer worden geannuleerd. Je dient de bestelling dan na ontvangst weer aan ons retour te sturen.

Voordeelacties en kortingscodes

Voordeelacties

Bij Gracy profiteer je als klant natuurlijk ook van verschillende voordeelacties, zoals gratis levering van je pakket of korting op je bestelling. Aan elke actie is een bepaalde kortingscode gebonden. Wil je tijdens je bestelling gebruikmaken van de actie, moet je deze code bij de bestelling invoeren.

Waar vind ik de kortingscodes?

Over onze lopende acties en de bijbehorende kortingscodes ervaar je als eerste en vaak exclusief, als je je voor onze nieuwsbrief hebt aangemeld.t.

Hoe verzilver ik mijn kortingscode?

Je kunt je kortingscode tijdens je bestelling verzilveren. Bij je bestelling voer je de code in het desbetreffende venster tijdens het bestellen in. Nadat je bent ingelogd, is de korting te zien. Dat geldt tevens voor de verzendkosten bij gratis levering. Kortingscodes zijn vaak onder bepaalde voorwaarden geldig. Let bijvoorbeeld op de aangegeven minimumbestelwaarde en de geldigheidsduur. Bovendien kan er maar van één actie tegelijkertijd worden geprofiteerd.

Ik ben vergeten de kortingscode tijdens het bestellen in te voeren. Kan ik toch nog van de actie gebruikmaken?

Nee, helaas moet de kortingscode direct bij de bestelling ingevoerd worden. Na plaatsing van de bestelling is dit uit technische redenen helaas niet meer mogelijk.Je kunt de bestelling uiteraard wel annuleren en opnieuw plaatsen mét kortingscode. Neem in dit geval even contact met ons op.