HOE STUUR IK EEN ARTIKEL RETOUR?

Een bestelling is pas compleet wanneer je helemaal tevreden bent!
Gracy geeft je de mogelijkheid je aankoop binnen 14 dagen na ontvangst terug te sturen.
Het enige wat wij vragen is dat goederen schoon, ongedragen en voorzien van het originele label worden geretourneerd.
Mocht je een retour hebben dan dien je dit te melden door middel van een e-mail.
Je ontvangt dan van ons een bevestiging van het retour.
De verzendkosten voor het retour dien je zelf te betalen.
Als het retour door ons is ontvangen, krijg je onmiddellijk een bevestiging hiervan en wordt het aankoopbedrag naar je rekening teruggestort.
Binnen 1-2 werkdagen zal het bedrag op je rekening staan.
Mocht je de verzendkosten twee keer betaald hebben dan betalen wij deze één keer aan je terug.
Retouradres: 
Gracy
Achterstraat 15
5388 TN Nistelrode  

Stop de factuur die je hebt ontvangen bij het retour en geef hierop aan welke artikel(en) je terugstuurt.
De volgende artikelen kunnen niet retour genomen worden:
Kleding en/of accessoires die naar jouw specificatie gemaakt zijn.

Voor meer informatie verwijzen wij je naar onze Algemene Voorwaarden en naar de pagina Retouren en Herroepingsrecht.

VERZENDKOSTEN
Wij verzenden via PostNL.
Binnen Nederland zijn er twee opties : kan je bestelling als brievenbuspakket verzonden worden dan zijn de verzendkosten € 4,35
Als pakket zijn de verzendkosten € 6,95
Bestellingen boven € 75 worden gratis naar je verzonden.
Naar België bedragen de verzendkosten € 14,95.


VOOR WELKE DOELEINDEN WORDT MIJN PERSOONLIJKE INFORMATIE GEBRUIKT?

De informatie die in je account staat, wordt alleen gebruikt in het kader van je commerciële relatie met Gracy.
Gracy zal je persoonlijke gegevens nooit aan derden verkopen en stelt gegevens enkel beschikbaar aan derden die betrokken zijn bij de uitvoering van een bestelling. Tevens heb je het recht om persoonlijke informatie die Gracy van je heeft in te zien of te wijzigen.
Voor meer informatie over de bescherming van je persoonlijke informatie, zie ons Privacy Policy en onze Algemene Voorwaarden.

BETALINGSMOGELIJKHEDEN

Hoe betaal ik mijn bestelling?
Gracy biedt een aantal veilige en vertrouwde betalingsmogelijkheden:
Je betaling wordt verwerkt via het internet-kassasysteem van Buckaroo:  onze payment service provider.
Betalingsmogelijkheden zijn : I-deal en Paypal en voor onze Belgische klanten Bancontact.


PayPal een handige online betalingsdienst voor het kopen van goederen.
Bij betalingen die via Paypal worden gedaan zijn wij helaas genoodzaakt om de kosten van deze service in rekening te brengen : deze kosten bedragen 3,4% van het te betalen bedrag.

I-Deal is uiteraard gratis.
I-Deal is een betaalmethode voor het maken van beveiligde online betalingen.
I-Deal koppelt je online aankoop direct naar internet bankieren diensten die aangeboden worden door ING, Postbank, Rabobank, ABN Amro, SNS, Triodos bank of Friesland bank.

HOE VEILIG IS BETALEN BIJ GRACY?  

Buckaroo BV is een Payment Service Provider (PSP).
Buckaroo biedt de consument een veilige en handige manier om online betalingen te doen.
Buckaroo Internet betaling is volledig veilig.
Betalingsgegevens zijn slechts toegankelijk voor Buckaroo, en niet voor derden.
Webshops die zijn aangesloten bij Buckaroo voldoen aan strenge beveiliging criteria.
De echtheidskenmerken van de betalingssystemen en procedures worden jaarlijks getest.   

WAARVOOR HEB IK EEN ACCOUNT NODIG?

Om je bestelling te behandelen hebben we enkele gegevens van je nodig zoals je leveradres, je factuuradres, je e-mailadres en je telefoonnummer.
Gracy zal persoonlijke gegevens nooit aan derden verkopen en stelt gegevens enkel beschikbaar aan derden die betrokken zijn bij de uitvoering van een bestelling.
Alle informatie in jouw account kan op elk gewenst moment gewijzigd worden.
Indien je jouw account volledig wenst te verwijderen, is het enkel nodig een e-mail te sturen naar klantenservice@gracy.nl waarna wij je account zullen verwijderen.
Voor meer informatie verwijzen we je naar onze Algemene Voorwaarden.

LEVERING

Gracy besteedt veel zorg aan de verzending van je bestelling.
Zodra je betaling ontvangen is word je bestelling verstuurd, uiterlijk de volgende werkdag.
Onze levertijd is een schatting en kan variëren.
Mocht je een artikel voor een bepaalde tijd nodig hebben neem dan eerst even contact met ons op zodat wij kunnen checken of deze levertijd haalbaar is.
Gracy is niet aansprakelijk voor verlies en/of schade door de vervoerder.
Gracy is niet aasprakelijk voor bijkomende verzendkosten die het gevolg zijn van onjuist verstrekte informatie ( zoals bijvoorbeeld een foutief adres)

KLACHTEN
Helaas kan het voorkomen dat er een verkeerd item geleverd wordt.
Als dit het geval is, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Je zal worden gevraagd om het verkeerde item naar ons terug te zenden.. Zodra wij het geretourneerde artikel ontvangen hebben, zullen wij u het juiste item opsturen.
En Gracy zal de verzendkosten voor het retourneren van het verkeerde item vergoeden. 


Waar moet ik heen met andere vragen of klachten?
U kunt altijd een e-mail te sturen naar: klantenservice@gracy.nl
Wij zullen ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen twee werkdagen een antwoord van ons ontvangt.

GARANTIE

Gracy  stelt haar collecties met de grootste zorg samen.
Je vindt bij Gracy  merken die erom bekend staan van zeer goede kwaliteit te zijn.
Toch kan het soms voorkomen dat er iets mankeert aan een artikel.
Als een artikel dat ten tijde van de levering niet voldoet aan de eigenschappen die je op grond van de Algemene Voorwaarden mag verwachten, kan je gebruikmaken van de garantie.
Wij willen je verzoeken om bij het ontdekken van het gebrek tijdig een klacht in te dienen.
Deze periode is wettelijk gezien 2 maanden.
De garantie geldt tot 6 maanden na aankoop en is enkel geldig met betalingsbewijs.
Er zijn enkele kwesties welke Gracy niet in behandeling kan nemen.
Tot deze categorie behoren klachten over:

  • Beschadiging van het product door een onjuist of te intensief gebruik
  • Het afgeven van stof door transpiratie
  • Defecte ritsen

Alle mankementen die hierboven niet worden omschreven, nemen wij in behandeling.
Er wordt allereerst bepaald of het artikel gerepareerd kan worden.
Indien dit niet mogelijk is bieden wij een alternatieve oplossing.
Voor eventuele vragen aangaande ons garantiebeleid kun je een e-mail sturen naar klantenservice@gracy.nl of bellen naar 06-4023695

VOORDEELACTIES & KORTINGSCODES
Bij Gracy profiteer je als klant natuurlijk ook van verschillende voordeelacties, zoals gratis levering van je pakket of korting op je bestelling.
Aan elke actie is een bepaalde kortingscode gebonden.
Wil je tijdens je bestelling gebruikmaken van de actie, moet je deze code bij de bestelling invoeren.

Waar vind ik de kortingscodes?
Over onze lopende acties en de bijbehorende kortingscodes ervaar je als eerste en vaak exclusief, als je je voor onze nieuwsbrief hebt aangemeld.

Hoe verzilver ik mijn kortingscode?
Je kunt je kortingscode tijdens je bestelling verzilveren.
Bij je bestelling voer je de code in het desbetreffende venster tijdens het bestellen in.
Nadat je bent ingelogd, is de korting te zien.
Dat geldt tevens voor de verzendkosten bij gratis levering.
Kortingscodes zijn vaak onder bepaalde voorwaarden geldig.
Let bijvoorbeeld op de aangegeven minimumbestelwaarde en de geldigheidsduur.
Bovendien kan er maar van één actie tegelijkertijd worden geprofiteerd.

Ik ben vergeten de kortingscode tijdens het bestellen in te voeren.
Kan ik toch nog van de actie gebruikmaken?
Nee, helaas moet de kortingscode direct bij de bestelling ingevoerd worden. Na plaatsing van de bestelling is dit uit technische redenen helaas niet meer mogelijk.
Je kunt de bestelling uiteraard wel annuleren en opnieuw plaatsen mét kortingscode.
Neem in dit geval even contact met ons op.

ANNULERING

Een order kan, zonder verdere opgaaf van reden, binnen 24 uur geannuleerd worden.
De annulering dient te worden gedaan per e-mail: klantenservice@gracy.nl
Zodra een order eenmaal verstuurd is kan deze helaas niet meer worden geannuleerd.
Je dient de bestelling dan na ontvangst weer aan ons retour te sturen.

Maattabellen damesmode

Bestelmaat Bovenwijdte Taillewijdte Heupwijdte
36 82-85 66-69 92-95
38 86-89 70-73 96-98
40 90-93 74-77 99-102
42 94-97 78-81 103-106
44 98-102 82-86 107-110
46 103-107 87-91 111-115
48 108-113 92-96 116-120
50 114-119 97-102 121-125
52 120-125 103-108 126-130
54 126-131 109-114 131-135
56 132-137 115-120 136-141
58 138-143 121-126 142-147

Hoe moet ik meten?

Om je confectiemaat precies te bepalen, moet je strak tegen het lichaam meten.
Het meetlint mag daarbij echter niet knellen.

 1 Lichaamlengte
Zonder schoenen van kruin tot hielen 
(Tip: ga tegen een deurpost staan)
 
2 Bovenwijdte
Om het breedste deel van de borst, 
horizontaal om het lichaam.
 
2A Onderwijdte
Leg het meetlint horizontaal om de 
borstkas direct onder de borsten.
 
3 Taillewijdte
Niet te strak om de taille.
 
4 Heupwijdte
Leg het meetlint horizontaal om het 
breedste deel van de heupen.
 
5 Binnenbeenlengte
Vanaf het kruis tot aan de grond.
 
  *
Tip:
 Indien je maat tussen twee confectiematen ligt, bestel dan altijd de grotere maat.